Materiaal
Romp
- Licht aluminium; er wordt alleen marine-grade aluminium (grade 5052/5083) toegepast. Zoutwaterbestendig, geen roestvorming en een zeer lange levensduur. Bovendien volledig recyclebaar..als dat er ooit van komt.
- Scherpe V-vorm, progressief vanaf de boeg naar de spiegel, voor koersvastheid, snelheid en stabiliteit.
- Door het zetten van lengte vouwen in de bodem en het aanbrengen van een vaste vloer(Classic en Ocean Master) ontstaat er een grote stijfheid in de constructie die ten goede komt aan de vaareigenschappen.
- Elke romp ondergaat meerder dompel behandelingen alvorens poeder coating elektrostatisch wordt aangebracht en “afgebakken“ wordt in de oven. Hierdoor wordt een sterke en onderhoudsvrije harde buitenlaag aangebracht. Elektrolyse wordt hiermee voorkomen.
- Voorzien van hijsogen voor de davits en een sleepoog om de tender aan boord te trekken.
- Ook 2 sleepogen aan de spiegel.
- Extra versteviging van de spiegel aan de romp om er krachtige motoren aan te hangen.
Luchtkussens
- De luchtkussens(tubes) worden met de hand gemaakt.
- Hypalon of PVC : Er is een keuze tussen luchtkussens van Hypalon of PVC. De toepassing van PVC is bij gebruik in Benelux en als uw tender niet elk zomerseizoen constant in de zon verblijft, goed mogelijk. PVC is opgebouwd uit een glasvezelkern met PVC lagen aan de binnen en buitenzijde. Weekmakers zorgen voor een versoepeling van het materiaal. De verbindingen en naden worden thermisch gelast. Hypalon heeft een Neopreen kern die volledig gevulkaniseerd is. Het heeft de eigenschap zeer goed bestand te zijn tegen UV straling en is daarom beter geschikt in warme oorden. De verbindingen worden verlijmd. De materiaal dichtheid is groot. Het heeft absoluut een langere levensduur dan PVC.